Ćwiczenia oddechowe

REHABILITACJA ODDECHOWA

📌 Z racji, że Koronawirus upodobał sobie atakowanie układu oddechowego warto ten jakże ważny organ naszego ciała utrzymywać w jak najlepszej kondycji 💊

 

📚 Profilaktyka przed infekcją powinna obejmować ćwiczenia:
✅ oddechowe
✅ rozciągające klatkę piersiową
✅ poprawiające ruchomość klatki piersiowej
✅ zwiększające siłę mięśni oddechowych

 

Koronawirus atakuje głównie nasz układ oddechowy. Jeśli jest on osłabiony lub niewydolny może przegrać tę walkę z podstępnym wirusem. Dlatego też aby jeszcze lepiej chronić się przed nim warto skupić się nad poprawą funkcjonowania naszego układu oddechowego.
Nasze zdrowe płuca oprócz samego dotlenienia (które dobrze wpływa na cały nasz organizm) potrzebują silnych mięśni oddechowych oraz odpowiednią do wieku ruchomość klatki piersiowej. Z wiekiem ruchomość klatki piersiowej spada, dlatego tym bardziej jest to istotny aspekt podczas ćwiczeń oddechowych.
Poniżej przedstawione ćwiczenia zostały podzielone na te, które mają na celu lepsze dotlenienie i współpracę wszystkich mięśni oddechowych oraz na te zwiększające ruchomość klatki piersiowej, która jest równie ważna.

Ćw. 1 – 5 powtórzeń
Wdech przez nos 4 sekundy

Wydech przez usta 6 sekund

 

Ćw. 2 – 5 powtórzeń
Oddychając torem brzusznym, podczas wdechu ręka na brzuchu unosi się a przy wydechu opada.

Oddychając torem piersiowym, podczas wdechu ręka na klatce piersiowej unosi się a przy wydechu opada.

 

Ćw. 3 – 5 powtórzeń
Podczas wdechu unieś ręce nad głowę.

Podczas wydechu opuść ręce w dół.

 

Ćw. 4 – 5 powtórzeń
Podczas wdechu ręce nad głowę a nogi wyprostowane.

Podczas wydechu chwyć nogi rękami i dociśnij do brzucha na końcu wydechu.

 

Ćw. 5 – 10 powtórzeń
Rozciągaj klatkę piersiową poprzez przenoszenie kijka za plecy.

 

Ćw. 6 – 10 powtórzeń
Ułóż wałek lub zwinięty koc wzdłuż kręgosłupa i połóż się na nim.

Ułóż ręce w odwiedzeniu rozciągając klatkę piersiową.

Przesuwaj ręce po podłożu w górę aby zintensyfikować rozciąganie.

 

Ćw. 7 – 10 powtórzeń *
Ułóż się na wałku na boku i przenieś rękę nad głowę.

Na końcu ruchu pogłęb ruch nad głowę z wydechem.

*powtórz na druga stronę

 

Ćw. 8 – 10 powtórzeń *
Ustaw oparcie z boku i w jego kierunku wykonaj zgięcie boczne. Na końcu ruchu podczas wydechu pogłęb zgięcie.

* powtórz na druga stronę

 

Ćw. 9 – 10 powtórzeń *
Oprzyj rękę o nieruchomy element w celu rozciągnięcia mięśni piersiowych.

Wysuń się z tułowiem nieznacznie w przód i przytrzymaj pozycję kilka sekund.

* powtórz na drugą stronę

 

Pokaż te ćwiczenia swojej rodzinie, znajomym a w szczególności OSOBOM STARSZYM, bo to oni są najbardziej narażeni na silne zapalenie płuc, które przynosi ze sobą Koronawirus.

📌 Ćwiczenia te polecam wykonywać codziennie, szczególnie teraz, gdy wirus tylko czyha na nasze płuca.

 

Rezerwacja terminów rehabilitacji oraz ewentualne pytania:
e-mail: rehabilitacja@centrumseniora.pl
recepcja : 501 560 696
rehabilitacja: 607 622 690
zapraszamy także osobiście – nasze gabinety znajdują się w Ośrodku Centrum Seniora.

 

mgr Jarosław Talaga

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *